Wednesday, July 9, 2008

Att lämna ut sig själv


Jag blir kanske en aningen för utlämnande för mitt eget bästa nu. Men låt gå. När man äter så mycket morfin som jag gör blir man inte bara smärtfri utan oftast också väldigt förstoppad. Så, jag har inte lyckats prestera något på en vecka vilket oroar personalen här och är även det man skyller mitt kräkande på. Idag har jag således fått movalicol och ett klyx. Detta hjälpte dock föga så en fantastisk uska kom på idén om att ge mig ett "gotlandslavemang" (se bilden.) Detta är ett hopkok av 1 liter mjölk och 1 dl sirap, värm till 38 grader och in med det bakvägen. Knip! Vi får se hur detta går.

7 comments:

Unknown said...

Jag och Andy tänker på dig. Jag är lite nyfiken på den där gotlandsmetoden...kommer ha svårt att dricka mjölk ikväll dock :)
Stor kram!

Marianne said...

Var glad att de inte använder sig av vatten-och-såpa-metoden, som var populär när jag sprang runt och lekte med dinosaurierna!

Vi än många som sitter med soliga leenden, inte pga behandlingen du får utstå, men det är så skönt att "höra" dig igen.

När jag pratade med din farmor idag var hon så glad över att ha fått prata en lång stund med dig igår.

Anonymous said...

Men Hanne! Åh,jag kan komma förbi med Luddes katrinplommonpuré! Den gör susen.

Tänker på dig och vill träffa dig snart. När du orkar, vill och kan!

Kraaaaaaaaaam Carro

Monica said...

Hejja Gotland!
Annars tror jag som Carro på Katrinplommon eller torkade aprikoser. Glömmer aldrig när mamma var på besök och jag lämnade henne ensam m en påse aprikoser.Vågar inte skriva mer här, men det är ett under att toastolen står kvar.
Jag håller tummarna för att du för att det snart går "skitbra" för dig (Emmas skämt)
Kramar

Anonymous said...

Lilla hjärtat, ont gör det att vara på andra sidan jorden och inte kunna göra ngt el ens se dig "live".. Har inte haft tillgång till nät på några dagar och när jag nu ser ditt tillstånd dom senaste dagarna skär det i bröstet på mig. Önskar mig blå att du ska må bättre snarast. Om informationen hjälper det minsta så kan klorifierat vatten och en massa burgare göra även en annan förstoppad.. :S
Banan, katrinplommon och en massa vatten borde hjälpa dig ngt.. be om allt du kan. Du är blessed med din make, din far och din fina bonusmamma och dina systrar. Jag hoppas dom kan krama dig och pussa dig från mig tills jag är åter i aug. Jag saknar dig lilla gullhjärta. Puss och kärlek Michaela

Anonymous said...

Har det kommit ut nu då, är den stora frågan? Jag kommer till dig efter jobb och har du inte presterat då så vrider jag det ur dig. Eller så kanske det går att "kroka". (minns du det? hmmm..

Anonymous said...

Heja Ami!!!!
Maria R