Saturday, July 5, 2008

Lördag på lasarett


Efter att ha vaknat ännu en morgon och inte kunna röra mig och trots mängder av morfin gråtandes av smärta bestämde vi oss för att åka in till KS. 5 timmar senare får vi åka hem då man har konstaterat att jag har ett CRP på 194 och alltså en infektion i kroppen. Var den sitter har man dock ingen aning om så man gör ett antal blododlingar i blindo. Jag får två sprutor med morfin och det hjälper lite grann. Så fortsättningsvis blir det tre plåster, starkare tabletter och åtta dagar antibiotika.

6 comments:

Anonymous said...

Skönt att höra att du fick åka hem.
Kram från Anna i borlänge

Unknown said...

Jag hoppas du mår bättre av din nya medicinering, det låter inte alls kul att kräkas av smärta. Då förstår man hur ont det verkligen gör, din stackare.Kram på dig och hoppas vi ses snart!

Morten said...

Kära lilla fru "jäklar anamma" du är minsnn ingen "stackare". Du är en väldig kämpe med rätt att både gråta och kräkas och säga fula ord om det mesta du nu måste utstå bara du blir bättre!!!!

Anonymous said...

Hanne min lilla Rusta tjej.Blir ledsen av att höra att du har så ont, hoppas att du snart ska må bättre. Du vet att jag tänker på dig varje dag, och jag tycker om dig väldigt väldigt mycket! Det är det många som gör. :) Kram så länge hälsn. Gabbi

Marianne said...

Jag vet ingen som ordet stackare passar sämre in på! Du är en verklig tuffing som roar dig så fort ork finns. Och vid behov plundrar språket på fula ord - vad i all världen ska vi annars ha dem till? Hoppas att KS gjort sitt jobb ordentligt så att du snarast mår jättemycket bättre!

Anonymous said...

Skickar lite kraft från bohuslän också. Hoppas att antibiotikan gö sit!!!
Maria R