Friday, July 11, 2008

Dagsrapport


Vaknade och hade mycket ont, smärtdoktorn kom och jag fick ännu mer plåster och en värktablett som ska verka mer på nervsmärta. Eftersom magen trots digra försök inte vill samarbeta fick jag ännu ett lavemang. Dietisten kommer och bestämmer att jag ska slippa tvinga i mig mat utan istället ska jag få näringsdropp. Jag har fortfarande ont och får mer morfin och man bestämmer sig för att röntga magen, vad det visade vet jag inte. Tillslut kom efterlängtade professor Bergh, utan fluga på sig, bad om ursäkt för att han var dåligt klädd. CRP:t hade stigit igen och man vill inte ge mig några cellgifter förrän man vet varför. Efter allt detta somnade jag några timmar. Hoppas på en lugnare kväll.

10 comments:

Paradox said...

Det finns nog inte så många ord att ge för sådan smärta.

Så jag försöker väll med ngt patetiskt tafatt.

Direkt utdrag ifrån Kung Fu panda:-)
"Yesterday is history, tomorrow a mystery but today is a gift, thats why we call it presence"

So all the love for you, your man and family and friends

Anna

Anonymous said...

Hanne, jag tycker så otroligt mycket om dig, det vet du. Kunde jag så skulle göra allt som stod i min makt för att göra dig frisk igen. Det skulle alla göra som känner dig, det är jag helt övertygad om. För du är en alldeles fantastisk människa. :)Det finns få människor som du. Hoppas hoppas att du mår bättre snart lilla gumman. Kram gabbi

Anonymous said...

Hanne-Sofie, jag håller med Gabbi.
Ju mer jag lärt känna dig har jag förstått hur kvalitetsmedveten Daniel var i sitt val. Man märker också när man läser bloggen hur många såväl gamla som även ganska nya vänner du har som verkligen bryr sig. Har förstått att du själv är en mycket uppskattad vän.

Jag blev så berörd när jag häromdagen fick se brölloppet igen på DVD. Ett fantastiskt bröllop! tycker svärfar

Anonymous said...

VEM HAR DU FÅTT DE VACKRA BLOMMORNA IFRÅN?

Glömde svärfar fråga

Anonymous said...

Eftersom jag inte kan dom magiska orden jag önskar att jag kunde nu så skickar jag massa kärlek och omtanke till dej. Men den där proffessorn verkar inte dum han! Hoppas på att han har massa magi i bakfickan som styr upp det här, med eller utan fluga! ;)
/sara

Anonymous said...

Ramlade in på din sida då jag på måfå Googlade på Daniel Sparr som jag kände för sisådär 15-16 år sedan. Din sida berörde mig av flera skäl men kanske mycket för att någon jag älskar går igenom ungefär vad du beskriver...hans cancer heter "myelom". Egentligen vill jag bara säga: tack för att jag fick ta del av dina tankar....och hälsa gärna till Daniel :) //Jill

Anonymous said...

Ramlade in på din sida då jag på måfå Googlade på Daniel Sparr som jag kände för sisådär 15-16 år sedan. Din sida berörde mig av flera skäl men kanske mycket för att någon jag älskar går igenom ungefär vad du beskriver...hans cancer heter "myelom". Egentligen vill jag bara säga: tack för att jag fick ta del av dina tankar....och hälsa gärna till Daniel :) //Jill

Anonymous said...

Kämpa på vännen.....jag vet att du e stark och klarar detta måste va oerhört jobbigt med all smärta...
jag har mina som bråkar med mig och tror vi delar tankar...
Super kramar.......sabina

Unknown said...

Världens bästa Hanne!
Jag måste erkänna en sak..Att gå ut och äta middag med dig och Daniel, de så kallade parmiddagar vi haft några utav, är faktiskt de roligaste och lättsammaste parmiddagarna jag varit med om. Du och Daniel är så otroligt underhållande och härliga att umgås med. Du är en tjej med stort hjärta, empati och humor som inte alla i "krog" stockholm har. Jag vill att du ska veta detta!
Hoppas droppet blir tillfälligt så vi får gå ut och äta snart igen. Stor Kram till dig och till din make.

Gammeltackan said...

Hej Hanne!
Även en trög gammeltacka hajar till slut hur man kommer in på din blogg.
Vid läsandet av densamma slog det mig att vi skulle kanske ta och
göra ett besök och ta med TP-spelet. I ditt nuvarande försvagade tillstånd
har vi äntligen chansen att spöa skiten ur dig och då uppstår ju en så kallad
win-win situation....

Puss på nosen
Eva