Wednesday, August 27, 2008



(Klicka på bilden för att förstora den så att texten blir läsbar.)

55 comments:

Anonymous said...

En alldeles underbar bild,
en alldeles underbar text
och en alldeles underbar tjej.

Varma hälsningar

Urban

Anonymous said...

Jag går fortfarande in här på bloggen regelbundet, ibland flera gånger per dag, precis som förut.

Texten på runan går rakt in i hjärtat, på samma sätt som Hannes egna ord gjorde.

Bilden på Hanne är så fin.

Jag kommer att tänka lite extra på er nästa fredag.
Kram, Jossan

Bekka said...

Vad fin bild och text!
/Mattias & Jennie

Anonymous said...

Så vacker.

Så vackert.

Varför??

Bok- och kuratorSara med tankar som går till alla som är kvar.

Anonymous said...

Går också in här ibland fortfarande. Även fast jag aldrig träffat någon av er.
Hanne och Daniel har, genom bloggen, gjort så starkt intryck på mig. Så starka, unika människor.
Som redan sagts, en vacker bild och en vacker text.

Marianne said...

Hannes liv blev kort som ett irrbloss, men hennes inverkan på människor, kända och okända, blev som solen. Hon är sannerligen inte borta!

Anonymous said...

Sträckläste Hannes berättelse från början till slut idag, tårar i ögonen, vilken fantastiskt VACKER människa och ett sådant vackert liv.

Hannes minne lever och berör människor hon aldrig har träffat.
Sänder en tanke och en kram till anhöriga.
Vila i frid!

Christine

Anonymous said...

De måste vara tungt, men jag sänder styrkekramar till dej!

Anonymous said...

Hanne vår lilla stumpa! Jag och Pappa läste den fina boken i dag. Så fina texter och så vackra bilder. Vi grät och log om vartannat. Vi saknar dig så! Du finns med oss hela tiden! Vi älskar dig så mycket och kramar om dig och hoppas att du har det gott och varmt där du är!! Stora kramar från Kajsa och Pappa

Ann Jolby Solander said...

Vackra alltid lika leende Hanne.

Tittar in här då och då och läser dina härligt positiva inlägg.
Tänker ofta på dig och på din familj.

Gabbi och jag pratar om dig och saknaden är stor för Gabbi.

Varm innerlig kram till dig.
Lika varm kram till Daniel

Anonymous said...

Beklagar verkligen förlusten av en sån ung och vacker tjej..livet är så orättvist..
Hur mår du själv??
Hur har du tagit dig igenom förlusten?
Kramar om

Anonymous said...

Hanne! Jag skriver så fast du nu är i en annan värld - men oj vad du ändå är närvarande på något vis
Fick den fantastiskt fina boken i dag som gör att även så väldigt många andra får se hur ett allt för kort liv ändå kan vara så innehållsrikt och glädjefyllt. Trots sjukdom och smärta. LIVET ENLIGT HANNE KUNDE INTE VÄNTA
Boken får hon själv läsa från sin himmel
God bless alla bloggbesökare och bokläsare
önskar Sven

Anonymous said...

Fina fina Hanne!
Jag känner inte dig men du har berört mig så mycket genom boken och nu din blogg.
Vilket öde....
Jag hoppas att din syster har klarat sin behandling och mår ok idag.
Jag har själv gått igenom en bröstcancerresa och lever med ständig oro för återfall.
Kram o all respekt, Anna

Anonymous said...

Hanne, det här är den finaste bloggen jag läst.
Och din dödsannons så gripande att jag får tårar i ögonen varje gång jag läser den.
Livet är inte rättvist.

Anonymous said...

Ta hand om varandra där uppe i er himmel..Du och Sabina..

Malin.E said...

Nu har Sabina kommit till dig, ha det så bra tillsammans..

Anonymous said...

Ta hand om varandra fina tjejer!!!
Vi glömmer er aldrig!!!!!Kram

Ann Jolby Solander said...

Vackra fina Hanne, har i dag sträckläst er bok. En bok om kärlek,gläje och sorg.

Krama Sabina när hon kommer till dig.

Varm kram Ann

Anonymous said...

Miss U.
Ta hand om varandra.......

Anonymous said...

Tack för att jag fick ta del av så mycket genom boken! Har sträck läst den nu när jag kom hem från jobbet. Har fått mig att tänka om, och gett mig en annan synvinkel på livet! Tack för att du delade med dig så mycket! Kram

Anonymous said...

Jag vill bara tacka för att ni delade med er av i er fina bok.
Jag fick den idag och har precis läst ut den med tårarna rinnandes på kinderna.

Tack igen!
Nettan

Monica said...

Älskade Hanne!
Tittade i boken för första gången hos Daniel och skrattade och grät om vartannat. Fick se några härliga videosnuttar också. Nu har jag mitt eget ex och läser lite i taget. Saknar dig varje dag!
Vilken tur jag hade som fick lära känna dig. Du finns i mitt hjärta för alltid.Ha det bra tills vi ses!
Kramar Monica

Lotta said...

Har precis läst er fina bok,den är så otroligt fin Alldeles underbara tjejer alla tre.
Varför?

Amanda said...

åååh älskade hanne varför just du? fick för någon dag sedan hem boken där du och dina dossystrar medverkar. läste den både med sorg, smärta och glädje. Önskar jag kunde göra dig till liv igen, men tyvärr är sanningen den omvända. må du vara himlens vackraste ängel. Vila i frid för evigt...//Amanda

Malin said...

Jag är så ledsen för er förlust.... inget jjag säger kommer att lugna, men var finnsmeningen med det här? Det jag kan säga, är att berätt om min tro, att livet inte är slut i och med detta, tvärtom, det är efter "döden" livet börjar, skillnaden är att hon kan vara med och se er, men ni kanske inte är öppna för att se henne...? Flummigt, jag vet, men jag är övertygad..kramar m

FrökenC said...

Hannes blogg har berört mig otroligt mycket Sån personlighet, sån värme och kärlek hon och hennes blogg utstrålar... Jag födde en liten tjej samma natt som Hanne flyttade till änglarna, kan inte låta bli att fundera över detta...

Beklagar verkligen er sorg och smärta...

Carolina

Anonymous said...

Jag läste idag i tidningen om boken.. och du fattas mig som du aldrig kan förstå.. du är min själsfrände och varje dag så finns du hos mig. Jag saknar dig finaste.. saknar dig så det gör ont.. Jag hoppas du tar hand om dig lilla gryn.. Älskar dig...

Michaela

Anna said...

Tack för en underbar bok. Läste den idag med tårarna rinnande hela boken igenom.

Alla problem känns verkligen obetydliga efter att jag läste boken

Jag kommer läsa den om och om igen för att påminna mig om att livet är värdefullt och så sårbart.

Mina tankar går till er som har drabbats.

Varma vår hälsningar

Anna

Anonymous said...

Anna,Michaela,Carolina som nu senast skrev och alla ni andra med comments. Man blir så glad och hoppfull när man ser hur oerhört mycket av kärlek och omtanke som finns bland så många på "nätet". Sammantaget får ni mig nästan att tro att ni/vi tillsammans kan förändra världen - åtminstone den närmaste omkring oss.

KAN TRE UNGA KVINNOR (Hanne, Sabina, Ulrica), PÅ SÅ KORT TID PÅVERKA SÅ MÅNGA SÅ POSITIVT SÅ ÄR NOG DET MESTA MÖJLIGT när man tar på allvar att LIVET KAN INTE VÄNTA
Ni påverkar även mig och sprider hopp och kärlek. TACK!
God bless!
Sven

jossan said...

Jag kan inte hålla mig borta från Din blogg, Hanne. Jag går fortfarande in här regelbundet. Ibland läser jag, ibland tittar jag bara på bilderna.
Nu har jag sträckläst boken med tårarna rinnande nerför kinderna.
Tack snälla, fina Hanne för att Du delat med Dig.
Tack för att jag har fått läsa. Och tack för att Du lärt mig så mycket.
Jag är så ledsen.
Kramar till Dig och till Din familj från Jossan

Gabriella said...

Hej! Vill bara titta in efter att ha sett inslaget om er familj hos Malou.

Reportaget gick verkligen rakt in i hjärtat! Man blir så arg på denna sjukdom som är så onödig och grym.

Men samtidigt slog det mig hur det lyser av kärlek i er familj!

Tack för att ni delade mer er av det som hänt.

Jag är övertygad om att Hanna har det gott där hon är nu och att ni alla kommer att ses igen. Definitivt.

Varma styrkekramar och tankar från mig!

Gabriella

Gabriella said...

Förlåt, förlåt, HANNE menar jag förstås! Slant på tangentbordet.

Kram!

Anonymous said...

tänker på dig idag hanne. sabina-din boksyster ska begravas.
ha nu riktigt roligt i himmelen.
kram

Monica said...

Älskade Hanne!
Fortfarande inte en dag utan att jag tänker på dig! Ofta saknar jag dig och gråter, men nästan lika ofta lockas jag till skratt av minnet av något du sagt eller gjort. Jag tror du måste vara beroendeframkallande, för redan efter att ha träffat dig första gången var jag fast. I mitt hjärta lever du för fullt. Jag glömmer dig aldrig!

Monica

Anonymous said...

Jag har läst boken,men först idag har jag varit inne på bloggen.
Så fint att berätta när man är så sjuk.
Jag har börjat uppskatta livet mer.
Tänker på Er.
Kram Ewa

Sofia said...

Läste precis klart boken. Jag är mållös. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag vill nog bara hälsa. Hälsa till Hanne i himlen.

Ann Jolby Solander said...

Vackra alltid så glada Hanne, tänker ofta på dig.

1 år av saknad och funderingar över det märkliga som sker i livet.

Tänker på din familj idag

Varm kram Ann

Anonymous said...

Jag kände inte dig men läste på din blogg i efterhand. (efter tips från Sabina och efter artikel i Metro)
Otroligt synd på en tjej som verkade vara toppen.
Jag blir ledsen när jag tänker på hur hårt livet är mot vissa.
Hoppas att din syster mår bättre.

Anonymous said...

Ett år av sorg och saknad har nu passerat för er. Kommer så väl ihåg när Sabina berättade att lilla boksyster hade somnat in och hon var rädd att det var hennes tur nästa gång...det var jag också. Man vill inte mista sitt barn. De kämpade så länge både Hanne och Sabina, nu har vi fina boken om deras kamp mot tiden men också deras otrolig livsvilja.
Nu har de varandra där uppe himlens vackraste änglar!
Tänker på er idag, Daniel, pappa och systrar och skickar mina varmaste kramar.
Sirpa, Sabinas mamma

Pappa Ronald said...

Jag vet inte om det är någon sm läser detta. Men jag förstår genom olika kanaler att folk undrar hur livet går vidare utan Hanne-Sofie.
Emma mår utmärkt vad gäller cancern och skall snart börja arbeta,de två barnen mår bra. Vad gäller resten av familjen så går det frammåt. Daniel får svara för sig själv om han vill. För min egen del har det varit ett svårt år med mycket tunga stunder jag saknar min lilla flicka så mycket. Hn finns i en liten vrå i mitt hjärta och ibland när jag blundar ser jag henne och hör henne säga "hej papsen skall vi hitta på något idag." Ja alla anonyma alla vänner det går även om det ibland är tungt Kram till er alla.

Monica said...

Hanne! Älskade saknade Hanne!Tänkte på dig hela dagen i måndags. Ägnade kvällen åt att läsa och kopiera alla dina SMS från min gamla telefon. Så många underbara minnen! Alla minnen av dig gör mig glad! Det är när jag ser något vackert, smakar något gott eller upplever något annat fantastiskt som jag kan bli ledsen, mitt i det härliga, när jag kommer på att jag aldrig får dela med mig av det till dig. Jag saknar dig så! Kramar Monica

jossan said...

Ronald, vad skönt att läsa Dina ord. Jag tror att vi är många som ofta tänker på er, trots att vi inte träffats.

Hanne har satt sina spår lite överallt, det är en sak som är säker.
Sköt om Dig och de Dina.
Kram, Jossan

Anonymous said...

Ronald!
Det du har upplevt måste vara det värsta som finns. Att se de som står dig allra närmast lida och gå bort utan att kunna göra något.
Livet är fruktansvärt orättvist.

Jag har varit inne på denna sida flera gånger och återkommer ibland. Varför vet jag inte.

Idag läste jag artikeln i aftonbladet och blev glad och hoppfull när jag läste om fina Emma och hennes flickor.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5891158.ab

Jag har faktiskt funderat på hur det var med Emma.
Jag HOPPAS HOPPAS att det går bra för dem och att ni får många bra år tillsammans framöver.

Ta hand om varandra och må väl!
Millan

Anonymous said...

Hej!

Hittade boken "Livet kan inte vänta" hemma hos min mamma...

Mamma gick bort 14 september i spridd bröstcancer, kan se många likheter hos min mamma och Hanne.
Den enda tydliga skillnaden var egentligen åldern, mamma blev 61år.

Vill bara sända min hälsning och jag vet att min mamma och Hanne har det bra nu!

Stor kram på er!

//Michael Blomberg

Ann Jolby Solander said...

Mina tankar går till dig och din familj idag då jag tittar på Cancergalan.
Kikar in här då och då och minns din glädje och din underbara humor.

varm kram Ann

Anonymous said...

Såg nu ikväll inslaget om dej Hanne, o din fam. på rosabandetgalan. Såååå fint.
Vilken fantastisk familj ni verkar vara. Beundrar er så, o kan bara känna att livet kan vara så orättvist.
Kram, o hälsnigar fr norr

Anonymous said...

Tack för att ni delade med er av er familjs historia på galain igår. Ni berör.

Styrkekramar,
Catharina

Anonymous said...

Tittar in här Hanne för din blogg finns fortfarande som ett skört och vackert minne av Dig.

Du finns samtidigt med som blogglänkar hos en del.

Har sett din syster och pappa på Tv. Kram till Din kära familj och Din maken.

kram kram - "medelålders bloggvän"

Anonymous said...

Idag fyller Hanne-Sofi år !!
Du finns med mej i livet.
Annika

Ulrica said...

Tänker på dig idag när du skulle fyllt 30 år. Många kramar från Ulrica, din boksyster.

Papsen said...

Hej Gumman

Nu skall jag ge mig iväg på en vandring, Campostella Santiago, en pilgrimsvandring 80 mil lång. Du kan väl kolla mig ibland så jag går säkert. Saknar dig så mycket.

Anonymous said...

Två år sen......
Tänker ofta på dej!!
Du finns med med mej o i livet !

Annika

Kajsa said...

Hej stumpan,
Igår samlades vi hela familjen vid din lund. Tänkte på dig alldeles särskilt mycket! Regnet öste ned. Det var som våra tårar. Vi saknar dig så innerligt - jämt! Och samtidigt är du med oss hela tiden.
Kram från oss alla!

Anonymous said...

Grattis på födelsedagen önskar jag dej där i din himmel
Du fattas mej!

Kraam Annika

Anonymous said...

Jag saknar dig Hanne.. Det går sällan långa stunder mellan mina tankar på dig. Hoppas du har det bra där du är.. <3 Michaela