Sunday, August 17, 2008


Nu har Hanne-Sofie somnat in. Tack alla kända och okända för ert stöd.

77 comments:

Anonymous said...

beklagar sorgen över fina Hanne skickar styrkekramar till dig Daniel.kram från Hannes kusin Anna i borlänge med familj

Anonymous said...

Beklagar sorgen.
Varma kramar från en anonym som följt Hannes kamp in i det sista.

Anonymous said...

Tänker på er....umgicks med Hanne för några år sedan. Hon var alltid så glad...vet att hon kommer finna en gemensam vän där hon är nu... mångar kramar både till Hannes familj och man /Cicci

Anonymous said...

Hela morgonen sen 7:07 denna 17 aug tänker jag på Hanne och läser början av bloggen på nytt och upplever henne så levande. Hanne, du har gett oss alla så mycket!
Hannes nära och kära - mina tankar är med er alla. Stora kramar från
Anna Li

Anonymous said...

Tänker på er alla i Hannes fina familj.Är en anonym läsare som följt Hanne på hennes tappra resa. Ta hand om varandra/Milla

Anonymous said...

Mina tankar har funnits hos er genom hela kampen. Trots att jag aldrig har känt er så har det jag fått läsa här gett mig så mycket. Jag beklagar verkligen sorgen och vill ge alla er som sörjer all styrka som behövs.

Anonymous said...

Massor med kramar från oss.


Mats, Anna, Benjamin & Jonathan

Marianne said...

Tack, Hanne, för att du lärt mig att ta vara på livets lyckor.

Anonymous said...

Trots att jag aldrig träffat er, så har jag genom Bloggen lärt känna er och följt er kamp mot sjukdomen. Ni är två av de finaste människor jag sett.
Kram till Daniel i din svåra stund.

Anonymous said...

Hanne-Sofie sover nu sin tidlösa sömn efter en hård kamp mot en grym sjukdom. Vår dotter o Syster finns nu säkert hos sin mamma.
Ett stort tack till er som följt Hannes blogg och stöttat henne och oss under denna tid.

Papsen o Kajsa med barn o barnbarn

Anonymous said...

Vi känner med dig och tänker på dig!
Kramar från faster Gunnel, kusinerna Anna-Karin och Marcus med familjer!

Camilla said...

Älskade, fina Hanne. Du finns för alltid hos oss. kramar Camilla

Anonymous said...

Min lilla boksyster, jag är så glad att jag fick träffa dig, du har lärt mig så mycket om livet, jag ska nu fortsätta denna kamp mot cancern som du påbörjde. Vila i frid nu hos din mamma lilla ängel....Tankarna är många och går självklart till dig Daniel, pappa och ni underbara systrar.
R.I.P Hanne
// Din mellanboksyster Sabina

Anonymous said...

Jag är så ledsen för er alla. Oss alla. Min sorg är djup. Kommer alltid att med värme minnas vår Hannes breda leende. Tommy N.

saramara said...

Vila i frid, starka, modiga Hanne. Hon hade tur som hade så fina människor omkring sig. Mina tankar är hos Daniel och familjen. Ta hand om varandra... Styrkekramar från Malins vän Sara.

Anonymous said...

Vila i frid, Hanne. Jag kände dig inte personligen men har följt dig i din fina, modiga och väldigt utlämnande blogg. Många tankar går till alla Hannes nära och kära. Ta hand om varandra!

/Kusin Niclas kompis Carina

Anonymous said...

Har genom bloggen följt Hanne och hennes hjältemodiga kamp mot denna grymma sjukdom. Känner med dig Daniel och vill verkligen beklaga din förlust av en härlig fru med stor livslust. Vill också hälsa Hannes övriga familj att vi tänker på er och önskar att minnet av Hanne kan lyfta er i sorgens tungsta stund.
Många kramar Ingela(Dannes kusse i småland)&Samuel och Felicia

Anonymous said...

Älskade Hanne,
Varför skulle du så fort gå bort?
Slitna ärö banden ömma.
Skiljas är så svårt, så svårt.
Jag dig aldrig glömma.
/ från din gudmor

Anonymous said...

Finaste Hanne jag är så glad att jag fått vara en del i ditt liv så många roliga och tokiga minnen du gett mig genom alla åren du kommer alltid leva kvar inom mig hoppas vi ses igen älskar dig. Vill också skicka massor med dunder kramar till Daniel och Hannes syskon och pappa Ronne ni vet var jag finns/Madeleine

Bekka said...

Så tråkigt! Vi tänker på er, Daniel och Hannes familj.

Hälsningar Mattias, Jennie med Mira, Vega, Castor & Sirius.

Ulrica said...

Usch, det här är en väldigt jobbig dag! Det finns inga ord. Jag är så tacksam att jag fick träffa Hanne i torsdags. Vi hade så mycket gemensamt, inte minst vår bok. Jag tror hon har det bra där hon är nu, långt borta från elaka sjukdomar.

Hanne, vi ses igen!

Alla mina tankar finns hos Hannes familj.

Många kramar från boksyster Ulrica.

Anonymous said...

Vi tänker på er alla och minnena av denna glada och sprudlande tjej.

Många kramar från Micke (Kajsas systerson) och Linda

Anonymous said...

Det är så underbart att se att min syster har gett så mycket glädje till så många. Hon va en kämpe och min solstråle. Hon kommer leva kvar i alla som har träffat henne. Och några till. Kram till er alla/Emma

Anonymous said...

Jag beklagar sorgen över fantastiska Hanne. Hon har imponerat på mig via bloggen varje dag och varje gång jag läst hennes presentation på bloggen har tårarna funnits i ögonen.

Hanne, TACK för att Du delat med Dig - Du har lärt mig så mycket.
Nu plötsligt, känns det helt logiskt att det regnar idag.


Kram, Jossan

Anonymous said...

Beklagar er stor sorg.
Har följt Hanne i hennes kamp varje dag på bloggen. Vilken kämpe hon var, goa och härliga Hanne som gav så mycket av sig själv. Saknar Dig!
Många kramar till dig Daniel och hela familjen. Tänker på er!

/Carina (sekr)

Anonymous said...

Mina tankar är med er alla i
familjen. Ibland är livet inte särskilt rättvist!!
Maria R

Anonymous said...

Lilla Hanne med sitt underbara skratt och vackra leende. Alltid lika glad dom gångerna jag träffade dig.

Beklagar djupt din förlust av din vackra hustru Daniel. Förstår att du var Hannes stora stöd och bästa vän genom livet och sjukdomen.

Farväl Hanne, du finns i mina tankar.

Många varma kramar till Hannes familj och till dig Daniel.

Ann Solander (Gabbis mamma)

Anonymous said...

Jag älskar dig vackra ängel, du kommer aldrig försvinna.


Vår sorg är stor.





Michaela

Anonymous said...

Läst Hannes blogg en tid, beklagar sorgen och er stora förlust.
Jag som skriver var kusin med mamma Maud.

Kramar från Agneta och övrig släkt i Skåne.

Anonymous said...

Daniel, vi tänker jättemycket på dig.
Kramar från
faster Maj-Britt och Bosse Britt-Marie Anneli Jonas.

Anonymous said...

Beklagar sorgen till er alla.
Ni finns i våra tankar.
Även om jag aldrig träffat dig Daniel så är du en hjälte för mig för att du gett Hanne det bästa man kan få villkorlös kärlek.
Ta väl hand om er alla.

Många kramar Gela med familj

Anonymous said...

Så jäkla sorgligt att aldrig få träffa den underbara Hanne igen. Lider med Daniel och familj.

Anonymous said...

Tack Hanne för alla fina och roliga minnen du gett oss under tiden vi haft glädjen att känna dig! Vi saknar dig så mycket!

Vi tänker på dig Daniel och Hanne-Sofies närmsta, som kämpat sida vid sida med henne, i denna svåra stund.

Många kramar, Simon o Hilda

Anonymous said...

ja älskar dig hanne,nu och för alltid,ja saknar att fåå hålla dig i minna armar.en song till dig hanne.


If I should stay
I would only be in your way.
So I'll go but I know
I'll think of you
Every step of the way.

Chorus
And I will always love you.
I will always love you.
You my darling you mhhh

Bittersweet memories,
That is all I'm taking with me.
So goodbye, please don't cry.
We both know I'm not what you, you need.

Chorus
And I will always love you.
I will always love you.

Instrumental

I hope life treats you kind
And I hope you have
All you dreamed of.
And I'm wishing you joy
And happiness.
But above all this, I'm wishing you love.

And I will always love you.
I will always love you.
I will always love you.
I will always love you.
I will always love you.
I, I will always love you.
You, darling I love you.
I'll always, I'll always love you.

Anonymous said...

Stor Kram från Bettan, det finns inga ord som räcker till, men många tankar.Daniel, morfar, systrar, släkt tänker på Er.

Anonymous said...

Vackra, Galna, Starka, Positiva Hanne. Så kommer jag alltid att minnas dig. / Sofi

Anonymous said...

Våra tankar har idag gått till Hannes familj, det har varit en "sorgens dag" , vi har oxå lärt oss mycket av Hannes sätt att se på livet, positivt och med glimten i ögat, tack för att vi har fått delat hennes sjukdomstid. Boksyster Ulrica´s föräldrar

Monica said...

Hanne hjärtat!
Det gör så ont så ont, men hur ont det än gör att sakna dig, så är glädjen och tacksamheten över att ha fått lära känna dig större. Du lever i mitt hjärta och jag vet att vi ses igen.
Älskar dig för alltid!

Anonymous said...

Nu är hon med sin mamma vackra, glada, underbara Hanne.
Tänker på er alla, familj och vänner som får leva utan henne.
Varma kramar från Kornelia

Paradox said...

sorg, kramar, värme.

Tänker på dig Hanne
Ilska glädje tårar skratt

minnen vänskap avstånd
närhet avtryck

jag finner bara ord inga meningar

kärlek styrka mod
ont det gör ont
men ej mer
ej mer
Frid

Anonymous said...

Daniel vi saknar ord för vad vi känner, att inte din Älskade Hanne finns hos dej mer. Har följt Hanne hela tiden på bloggen. Vi kommer att sakna henne.
Danne du ska veta att vi tänker på dej.
Din faster Anita o Tage

Anonymous said...

Beklagar sorgen!! de var några år sedan som jag träffade Hanne,men när man träffade henne så var hon alltid glad och posetiv.man blev glad i hennes närhet.Har följt Hanne´s kamp mot sjukdomen i hennes blogg.Mina tankar går till familjen och hennes man, tänker på er!! vila i frid Hanne./veronica s.(åkersberga)

Anonymous said...

Mina tankar går till Hannes fina familj och Man. Daniel du verkar vara en hjälte, jag beklagar att du miste din Hanne så fort.

Livet är orättvist...
Hon dog ung som sin mamma.
Nu får de äntligen omfamna varann igen... två vackra änglar.

Hanne du fick mig att tänka efter och värdera det jag har i livet.

Tankar och kramar till hela familjen, nära och kära. Ta hand om varandra.

// Camilla (tremänning m Hanne)

Anonymous said...

Det har varit en gåva att få träffa dig. Jag hoppas jag har kunnat ge dig något tillbaka att ta med dig där du är. Du kommer alltid att finnas. I boken och i mitt minne.
Många tankar till dig och alla de som står omkring. Det är många.

Kurator- och BokSara

Anonymous said...

Tack alla ni som varit med och följt Hanne-Sofie och Daniel på bloggen under så väl lyckliga som svåra stunder. Era värmande kommentarer har varit och är ett stöd för oss som står nära.

Tänker ofta på Hannes egen presentation på bloggen
"Här får ni följa min vardag som verkligen inte bara innehåller sjukdom utan mycket glädje och kärlek, för detta är jag en otroligt rik och lycklig ung flicka".
Hanne fick dela med sig till oss av sin rikedom av glädje och kärlek och när vi tänker på henne berikar och berör hon oss fortfarande.

Guds välsignelse önskar vi er alla!

Berit o Sven (Daniels mamma o Pappa)

piluttan said...

Min / vår älskade Hanne...

Från den första dagen vi träffades har du alltid haft en plats i mitt hjärta. Du är den perfekta bästa vän, vi delade allt; skratt, hemlisar, tårar, läxor, skvaller å lördags godis.

Även fast vi tappade kontakten under åren så har jag alltid haft dig i mitt hjärta och det kommer jag alltid att ha.

När du ringde mig för några månader sedan och vi träffades igen , så var det som tiden stått stilla....
Vi fann varandra direkt och din vänskap värmer min själ, så som den alltid gjort.
Du är nu min änglasyster och vår vänskap kommer alltid att bestå.

Anonymous said...

Jag är en av de "anonyma" läsarna och jag har de senaste månaderna följt hanne via hennes otroligt härliga blogg. Det är med stor tyngd jag nu läser att Hanne gått bort. Hon har lärt mig mycket och inte minst att se det vackra i det lilla. Sänder varma tankar till Hannes familj och vänner. //Julia

Anonymous said...

Hanne du kommer alltid att finnas kvar i våra hjärtan!
Anders L & Ingrid B

Anonymous said...

Jag tänker på er!

// Margareta från Karlstad

Anonymous said...

Vackra, underbara, levndsglada, sprudlande roliga Hanne.. Du finns för alltid i mitt hjärta. Du är den vackraste ängeln i himlen av alla. Nu förstår jag varför det regnade så hemskt i söndags...Saknar dig/Thérese

Anonymous said...

Tänker på er och känner med er. / Marie

Anonymous said...

Hanne var så otroligt stark och modig. Det är så jag kommer minnas henne. Hon kommer alltid finnas kvar i mina tankar.
/Sara

Anonymous said...

Så fruktansvärt overkligt och orättvist. En av de absolut finaste och mysigaste tjejerna i Berga.
Kan inte förstå guds planer ibland.
Mina tankar är med Hanne och hennes familj.

/B

Anonymous said...

Jag har följt Hanne länge på bloggen...vilken tapper, duktig, positiv och härlig människa. Och vilken fantastisk make.
Tänker på er alla, familj o vänner, massor!
Har förstått att Hanne är hos sin mamma nu.... i vackra Nagijala, där finns ingen smärta,inget ont... där är bara gott.

Kram på er alla. Ta hand om er!

//L

Anonymous said...

Vi har följt Hannes blogg som har präglats av humor och positiva tankar trots den svåra situation hon har befunnit sig i. Daniel har på ett ömsint och fint sätt berättat hur dagsläget har varit då hon själv inte orkat.
Vi sörjer med dej Daniel att er kärlekssaga blev så kort men förstår att ni har kommit varandra väldigt nära. Goda minnen kommer alltid att följa dej.

Titti och Jörgen
Vänner till Daniels föräldrar

Anonymous said...

Oerhört sorgligt. Hanne hade en så skön och bra inställning till mycket. Önskar jag hade hunnit lära känna henne ännu bättre och att vi haft möjlighet att uppleva ännu fler skratt tillsammans. Varma tankar till dig Daniel.
/Anna Malmqvist

Anonymous said...

Sörj ej att jag är borta utan gläds åt att jag levat. Det är så jag känner efter att ha läst Hannes blogg. Hon visste hur man skulle leva, hon med sitt jäklar anamma. Ni skall vara glada att ni fått ta del av denna levnadsglada unga kvinnas liv. Hon kommer alltid finnas kvar hos er.
Många varma tankar till hela Hannes familj från Monicas arbetskamrat Elisabeth

Anonymous said...

Följt er blogg sen vi kom in första gången för ett par veckor sedan. Är jätteledsna trots vi inte känner er! Vårt deltagande till Daniel och tack för att du delade med dig till oss andra det ni gick igenom.

Varm hälsning J & I, Älvsjö

Morten said...

Käraste Hanne Sofie vad du har kämpat !
Jag har med stor beundran följt din tappra kamp mot den svåra sjukdomen i din fantastiska blogg
Jag sörjer och saknar dig mycket

Anonymous said...

Vila i frid Hanne....

Anonymous said...

Vi sågs första gången i aug 1986 i Österskärsskolan och vi sågs senaste gången i april 2008 på Östra Real. Du var alltid så glad trots jobbiga motgångar i ditt liv. Din styrka har gjort mig starkare. Jag kommer aldrig att glömma dig och jag kommer alltid att sakna dig, Hanne!
Mina tankar går till Hanne och hennes familj.
Kramar från Sarah m fam

Anonymous said...

Vilken stor förlust!! Vi beklagar sorgen till Hannes familj, nära och kära! Vilken kämpe hon var. Hade sååå ont, men log in i det sista. Men nu får Ängeln Hanne vila i frid och inte lida längre. Våra tankar är med er som hon har efterlämnat. Många kramar från familjen/Bergman&Tahbaz

Anonymous said...

Vila i frid vackra Hanne.
Allas våran glädjespridare.
Massor med kramar till Daniel och Hannes familj.

// Mia

Unknown said...

Jag beklagar verkligen sorgen. Hanne-Sofie var en sådan fin och glad människa med världens härligaste leénde som jag aldrig kommer att glömma. Nu slipper hon att ha mera ont. Jag är tacksam för det som Hanne-Sofie och Daniel visat verkligen existerar, vilket är riktig kärlek. Det är så sorgligt.
Kram till Daniel och Ronald och alla ni andra nära och kära.
/Sanna

Anonymous said...

sov så gott Hanne..Känns helt ofattabart att du med energi för flera o en livsglädje för att tända ett mörkt rum är borta.
Tack för alla skratt o härliga pratstunder för många många år sen..
Sara i Karlstad (gammal sommarkompis i Dalarna.)

Anonymous said...

Det gör så ont i mig... tanken på hur du haft det genom din resa genom sjukdomen... du är så positiv, Hanne, alltid lika positiv. Stöttar andra o lämnar dig själv. Du är, var o kommer alltid förbli en fantastisk Hanne!! Jag kommer alltid bära dig med mig!!
Skänker all min kraft din dina kära i deras sorg...
Puss, du stjärna! With lots of love// Jessica Tallbrink

Anonymous said...

Vill bara säga hur evigt tacksam jag är att ha fått lära känna Hanne; våra vägar kom att korsas genom jobbet.
Så ofta slogs jag av Hannes förmåga att öppna upp andra människor, det var som om alla kände sig hemma hos henne.
Hennes stora genomstrålande leende kunde vända en hel dag! Hennes klokskaper ge nya perspektiv på tillvaron! Och hennes livsaptit påminna om vilken dyrbar och omtålig sak livet är!

Jag tänker på dig Daniel, tack för att vi genom bloggen har fått dela det här med dig och Hanne.
Också tankar till Hannes familj: pappa, syskon, syskonbarn.

Hanne lämnar ett stort hål i våra hjärtan!

Helena B

Anonymous said...

Beklagar sorgen, träffade Hanne för ett par år sen, glad, positivt o en vacker tjej...hur kan tiden vara så grym, har svårt att förstå...kram

Anonymous said...

Fick höra om Hannes blogg för några dagar sen av Charlotte. Har läst och gråtit. Malin - jag tänker på dig. Även om det var ett tag sen vi hördes så finns jag här om du behöver. Emma - Detsamma gäller verkligen dig med. Hanne var en underbar och härlig tjej, en fighter och livsnjutare. Ronald och Kajsa - Min djupaste sympatier. Daniel - jag träffade dig aldrig, Men jag vet att du gjorde Hanne till en väldigt lycklig och älskad människa. Tack! och mina sympatier till dig i din svåra stund.

Med kärlek och sorg och många kramar till er alla
Frida..

Anonymous said...

Vila i frid

Anonymous said...

Du var en gåva. Den bästa vän man kunde få. Du finns i mitt hjärta. Till Daniel vill jag skänka styrka och ett tack för det du gav Hanne, det bästa man kan få. Kärlek. Er historia var underbar och jag hoppas ni får träffas igen. Vårda nu era minnen ömt. Känn tacksamhet i svåra stunder. /E.

Anonymous said...

beklagar sorgen över hanne. Såg på programmet efter tio och kände igen hanne, umgicks en kortare tid med henne för säkert tio år sedan och kommer ihåg henne som en otroligt varm och glad person. Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig också emma / Daniel

jenny said...

Jag har nu läst boken.
Sträckläst.
Finner inga ord, så ledsen för anhörigas skull, för Hanne..
Tankarna är hos syser Emma, hur går det för henne med sjukdomen? har hon en blogg?
Beklagar sorgen Daniel.

Vila i fred eller ha fantastiskt kul där du finner glädje och mening. Om du ser min mamma på vägen så krama henne från mig.

/Jenny

Anonymous said...

Har också läst boken. Mållös. Hanne verkar ha varit en fantastisk kvinna!

Tänker lite extra på henne och hennes familj idag på årsdagen.

Varma hälsningar från Birthe

Anonymous said...

Allra käraste och finaste tjejer som boken handlade om.
Hannne, Sabina och Ulrica.

Mycket ledsen över allt svårt ni varit tvungna att gå igenom.

Kram till era familjer

Emelie said...

Jag går in ibland på Hannes blogg när jag känner att jag behöver styrka. Hanne var en stark och älskvärd person som jag ångrar att jag inte fick mer tid med. Hanne kommer alltid finnas i våra hjärtan.
En underbar människa som lämnade oss förtidigt, jag och pappa pratar om faster Hanne ofta. Hon kommer aldrig glömmas bort.
Massor med kramar från Emelie och Jocke.

Pauline och Marie said...

Hej! Vi är två tjejer som läser sjuksköterskeprogrammet och skriver nu vårt examensarbete. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig Daniel, om du har någon mailadress? Du kan höra av dig till oss via mail: Paulineoscarsson92@hotmail.com.